Veelgestelde vragen
Bekijk hier veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel ons dan via
+31 (0)162- 320 177 voor persoonlijk advies of stuur jouw vraag per mail naar [email protected]. Je ontvangt altijd binnen 24 uur reactie van ons.
Bestellen
Hoe kan ik bestellen?
Je kunt heel gemakkelijk een bestelling plaatsen via onze webshop. Ga naar onze producten en kies hier je favoriete boom of plant uit. Voeg vervolgens de plant toe aan de winkelwagen en vul de gegevens in om jouw bestelling te plaatsen. Kies een betaalmethode en bevestig en betaal de bestelling. Zodra wij de bestelling ontvangen hebben, krijg je hiervan een bevestiging van via e-mail.
Kan ik ook zakelijk een bestelling plaatsen?
Dat is zeker mogelijk. Ben je actief binnen de tuinbranche? Meld je dan aan op deze pagina om zakelijk te bestellen.
Waar bezorgen jullie?
Wij bezorgen in heel Nederland, exclusief de Waddeneilanden. Daarnaast leveren we in België en Luxemburg.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen vier werkdagen bij het door jou opgegeven adres te leveren. Wil je liever een andere bezorgdatum kiezen? Dan kun je dit per mail aan ons doorgeven via [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om een nieuwe leverdatum af te spreken.
Is mijn plant of boom op voorraad?
Alles wat in onze webshop staat is op voorraad. Indien er nog enkele stuks van een bepaald product voorradig zijn, zie je het beschikbare aantal aangegeven staan bij de plant.
In welke afmetingen worden de bomen geleverd?
De afmetingen van de bomen verschillen per boomsoort. Bij elk artikel staan de verschillende hoogtes en afmetingen weergegeven. Je kunt ook een boom selecteren op stamomtrek. Deze staan per product aangegeven.
Krijg ik de boom zoals die op de foto staat?
De foto is een natuurgetrouw voorbeeld van hoe de boom of plant er in het echt uitziet. Uiteraard is iedere boom en plant uniek, waardoor de vorm of kleur iets kan afwijken.
Hoe kan ik een account aanmaken?
Je kunt een account aanmaken als je een bestelling plaatst. Voeg jouw planten en bomen toe in de winkelmand en ga door naar de afrekenpagina. Je kunt hier kiezen voor ‘account aanmaken’. Deze optie kun je aanvinken onder jouw contactgegevens. Je ontvangt dan automatisch bericht van het aanmaken van jouw account.
Ik heb een bestelling gedaan en gekozen voor bezorgen aan huis. Wat gebeurt er hierna?
Wat leuk dat je bij ons besteld hebt! Wij nemen na ontvangst van jouw order zo spoedig mogelijk contact met je op om een bezorgafspraak te maken.
Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen, wat nu?
Soms komt een bevestigingsmail van ons per ongeluk in de spambox terecht. Check deze dus als je geen bevestiging hebt ontvangen. Zit er ook geen mail in je spambox? Dan kun je ons altijd even bellen of mailen hierover. We kijken dit graag even voor je na!
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Wil je jouw bestelling annuleren? Stuur dan een mailtje naar: [email protected] met daarin je naam, adresgegevens, telefoonnummer en reden waarom je de bestelling wilt annuleren. Na verwerking van jouw annulering ontvang je bericht van ons met bevestiging van de annulering. Het betaalde bedrag wordt dan binnen 14 werkdagen overgemaakt via de betaalmethode die jij geselecteerd hebt. Het bedrag wordt retour overgemaakt naar dezelfde rekeningnummer waar wij de betaling van hebben ontvangen.
Betalen
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
Je kunt bij ons betalen via iDEAL, Mastercard, Bancontact en Klarna.
Wat is de betalingsconditie? Moet ik vooraf betalen of kan het ook op rekening?
Je kunt vooraf en achteraf betalen. Kies je voor achteraf betalen, dan gelden de betaalcondities van de desbetreffende betaaldienst. Bij Klarna is dit bijvoorbeeld betalen in drie termijnen of betalen binnen 30 dagen.
Waar vind ik mijn factuur?
Je vindt jouw factuur in het besteloverzicht van jouw account. Log hier in op jouw account.
Waarom heb ik nog geen orderbevestiging ontvangen?
Je ontvangt jouw besteloverzicht binnen enkele minuten in je inbox. Heb je na 5 minuten nog geen mail ontvangen? Controleer dan je spambox. Mogelijk is de bevestiging hier terechtgekomen. Staat de bevestiging ook niet in je spam? Neem dan contact met ons op, dan sturen we de bevestiging zo snel mogelijk per mail naar je toe. Tel: +31 (0)162 320 177 of per e-mail: [email protected].
Verzenden en leveren
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij bezorgen bijna al onze bestellingen met ons eigen wagenpark. Voorwaarde voor levering is dat de afleverlocatie goed bereikbaar is. Wij helpen je graag een handje mee om onze producten op de juiste plek te zetten. Het planten doen wij niet. Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen vier werkdagen bij jou af te leveren.
Wat is de levertijd?
We streven ernaar om bestellingen die vandaag geplaatst zijn binnen vier werkdagen bij jou af te leveren.
We houden hier vier werkdagen voor aan omdat een boom of plant na jouw bestelling eerst gerooid moet worden op onze kwekerij. Dit doen we met een speciale rooimachine, waarna we jouw boom of plant stevig gaan verpakken voor verzending. Vervolgens maken we jouw bestelling klaar voor transport. Om jouw groene vriend in topconditie te houden, bewateren we deze van tevoren en geven we hem voldoende voeding mee zodat deze ook tijdens het transport alle benodigde voedingsstoffen en water krijgt. Zo kunnen we altijd de allerbeste kwaliteit voor jouw boom of plant garanderen.
In enkele gevallen kan het voorkomen dat een product een langere levertijd heeft. In die gevallen zullen we je hier vooraf persoonlijk over informeren zodat je precies weet wanneer je jouw bestelling kunt verwachten.
Kan ik zelf een levertijd kiezen?
Wij leveren jouw bestelling altijd in overleg met jou. Op dit moment leveren we uitsluitend op vrijdag en zaterdag. Daarom bellen we even van tevoren om een leverdatum en tijd af te spreken. Wil je de levertijd wijzigen? Neem dan telefonisch of per mail contact met ons op. Vermeld in jouw e-mail het ordernummer en de gewenste leverdatum en tijd. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om een nieuwe afspraak in te plannen.
Ik wil de bezorgdatum of levertijd wijzigen
Wil je liever een andere bezorgdatum kiezen of de levertijd wijzigen? Dan kun je dit per mail aan ons doorgeven via [email protected]. Vermeld in jouw e-mail het ordernummer en de gewenste leverdatum en tijd. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om een nieuwe leverdatum af te spreken.
Wat zijn de verzendkosten?
Zie hiervoor onze pagina: Transportkosten.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Wij leveren jouw bestelling met ons eigen transport bij jou thuis af. Om jouw planten en/of bomen in topconditie te houden, zorgen we ervoor dat deze stevig verpakt zijn. Kleine planten leveren wij in een pot of krat. Grote planten leveren we compleet met kluit in een pallet of krat met een biologisch afbreekbaar net om de kluit heen. Heeft een boom of plant een groot bladerdak, dan zorgen we ervoor dat dit netjes samengebonden wordt voor transport. Zo zorgen we ervoor dat de bladeren en wortels goed beschermd worden. Daarbij zorgen we ervoor dat jouw groene vriend ook tijdens het transport voldoende water heeft zodat deze in perfecte conditie bij jou aankomt.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen vier werkdagen bij het door jou opgegeven adres te leveren. Wil je liever een andere bezorgdatum kiezen? Dan kun je dit per mail aan ons doorgeven via [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om een nieuwe leverdatum af te spreken.
Met welke transportdienst wordt mijn bestelling verzonden?
Wij verzenden alle bestellingen met eigen transport. Hierdoor kunnen we de kwaliteit van onze bomen en planten waarborgen zodat jouw boom of plant altijd in topconditie bij jou aankomt.
Kan ik mijn bestelling ook op komen halen?
Ja, je kunt jouw bestelling ook bij onze kwekerij komen ophalen. Houd er bij transport van bomen of andere grote planten rekening mee dat deze altijd onder een dekzeil vervoerd dienen te worden. Zeker wanneer een boom of struik blote wortels heeft, is het belangrijk om deze (ook tijdens korte ritten) uit de zon of wind te houden. Hiermee voorkom je dat de boom of het blad uitdroogt, of op een andere manier beschadigd raakt tijdens het transport. Zo komt je boom of plant veilig en in topconditie bij jou thuis aan.
Waarom zijn sommige bomen of planten alleen in bepaalde seizoenen leverbaar?
Dit heeft te maken met het groeiseizoen van bomen en planten. Zolang de sapstroming van de bomen nog actief is, kunnen ze niet uit de grond gehaald worden omdat dit de plant te veel beschadigt. Planten leven, en ze kunnen ook echt ‘bloeden’ wanneer ze op het verkeerde moment of op een onjuiste manier geknipt, gerooid of verpot worden.
Iedere plant en boom heeft sapstromen, die ervoor zorgen dat de plant van voedingsstoffen wordt voorzien. Knip of rooi je te vroeg, dan kan dit leiden tot permanente schade aan de plant of boom. In het slechtste geval kan dit zelfs tot het afsterven van de plant leiden. Daarom leveren we sommige planten alleen in bepaalde seizoenen.
Het is het beste voor de plant om eerst te wachten tot het blad gevallen is of verkleurd is en daarna pas te rooien. Bomen met kluit worden om deze reden bij voorkeur niet verkocht in de maanden mei t/m september, omdat de boom dan nog teveel sapstromen heeft. Pas na september worden deze bomen gerooid.
Plantadvies
Wanneer kan ik het beste een boom aanplanten?
Bomen en planten kun je het hele jaar door aanplanten. Wanneer je een boom plant tijdens hoge temperaturen of een droge periode is het erg belangrijk om de boom dagelijks voldoende water te geven.
Het is niet mogelijk om bomen te planten als het vriest of als er vorst ligt. De grond is dan bevroren en een gat graven is dan lastig.
Wij hebben een hectare containerveld waar wij bomen laten groeien in pot. Deze bomen kun je het hele jaar door planten. Rond november/oktober starten wij (afhankelijk van het weer) met bomen uit de volle grond leveren.
Wat houdt de stamhoogte van een boom in?
De stamhoogte wordt bepaald door het meten vanaf de bovenkant van de kluit of pot tot het punt waar de eerste vertakkingen, rek of bol zich bevindt.
Wat houdt de stamomtrek in?
De stamomtrek wordt gemeten vanaf 100 cm boven de kluit of pot van de boom. We meten met een meetlint om de stam heen hoe dik de stam is. Hiermee wordt de stamomtrek vastgesteld.
Wat bedoelen jullie met ‘kluit’, ‘pot’ en ‘wortelgoed’?
Een boom met een kluit eraan, dus een zand bal waar de wortels inzitten noemen wij een draadkluit. Een boom in container/pot is een boom die in een zak of pot is gekweekt.Wortelgoed is meestal boompjes of haagplanten waar de wortels zichtbaar van zijn voor dat je ze plant. Lees meer over de verschillen in deze blog .
Is een boompaal nodig bij het plaatsen van een boom?
Wij adviseren om de eerste drie jaar zeker een boompaal te plaatsen bij jouw boom (zeker in het geval van leibomen) voor de stevigheid en veiligheid.
Retourneren
Hoe kan ik retourneren?
Neem contact op met [email protected] indien je een product wenst te retourneren.
Wat is jullie retourtermijn?
Je kunt jouw bestelling tot 14 dagen na aankoop kosteloos annuleren. Neem contact met ons op via [email protected].
Mijn boom is al geplant, mag ik retourneren?
Nadat een boom geplant is, kunnen we helaas geen retour meer accepteren. Dit doen we omdat de grondkwaliteit van invloed kan zijn op de conditie van de plant of boom. Uiteraard denken we wel graag met je mee in een passende oplossing. Neem hiervoor contact op via [email protected].
Zakelijk
Hoe kan ik zakelijk klant worden?
Je kunt je aanmelden voor een zakelijk account via dit aanmeldformulier. Iedereen die actief is binnen de tuinbranche kan een zakelijk account aanmaken.
Hoe maak ik een zakelijk account aan?
Je kunt je aanmelden voor een zakelijk account via dit aanmeldformulier. Nadat we jouw gegevens hebben gecontroleerd, ontvang je een bevestiging van jouw inschrijving met jouw inloggegevens. Je kunt hierna direct inloggen en zakelijk bestellen.
Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Je kunt telefonisch een offerte aanvragen via +31 (0)162- 320 177 of een mail sturen naar [email protected]. Je ontvangt altijd binnen 24 uur reactie van ons.
Hoe kan ik betalen als zakelijke klant?
Je kunt bij ons betalen met iDeal, Bancontact, betaling bij levering en via SEPA banktransfer.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Ja, wij leveren in heel Nederland (uitgezonderd de Waddeneilanden) en in België.
Zakelijke bestellingen leveren we uitsluitend op afspraak. Gratis afhalen is altijd mogelijk. Kijk hier voor meer informatie over transportkosten.
Contact en openingstijden
Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn doordeweeks geopend: maandag tot en met vrijdag van 08.30u tot 17.00u. Op zaterdag zijn we geopend van 08.30u tot 16.00u.
Hoe kom ik met jullie in contact?
Wij zijn telefonisch bereikbaar via +31 (0)162 320 177 en je kunt ook met ons chatten via de chat op de website. Je kunt ook mailen naar: [email protected].
Ik heb een vraag over een factuur of betaling
Heb je een vraag over jouw factuur? Dan kun je ons bellen via +31 (0)162 320 177. Wij helpen je graag!
Kan ik jullie bezoeken?
Jazeker, onze planten- en bomenkwekerij is dagelijks te bezoeken van 08.30u tot 17.00u. In het weekend zijn wij op zaterdagen geopend van 08.30u – 16.00u.
Bezoekadres
Royal Hedge
Eindsestraat 57a
5105 AB Dongen
Ik heb een andere vraag
Je kunt met ons chatten of een mail sturen naar [email protected], dan beantwoorden wij jouw vraag zo snel mogelijk, maar altijd binnen 24 uur.